wtorek, 7 lutego 2017

SĘKACZ DOMOWY - CIASTO DLA CIERPLIWYCH

Wczoraj postanowiłam sprawdzić swoją cierpliwość. Zachciało mi się upiec sękacza. W tortownicy - żeby nie było, że mi się nudzi :). Myślałam, że mnie szlak trafi (1,5h przy piekarniku), jednak muszę przyznać, że warto było. Wyszedł przepyszny :)

SKŁADNIKI


  • 300 g masła
  • 300 g cukru pudru
  • 12 jaj
  • 300 g mąki pszennej
  • 150 g mąki ziemniaczanej
  • 1 cukier waniliowy


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Masło umieszczamy w misie miksera i dokładnie ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym dodając przy tym po 1 żółtku. Następnie należy wmieszać mąki. Na koniec łączymy z ubitymi na sztywno białkami. Piekłam w tortownicy o średnicy 28 cm, nalewając warstwami po ok. 2 łyżki gotowej masy. Każdą warstwę zapiekałam ok 6 minut w temperaturze 220 stopni. 
POWODZENIA :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz