piątek, 3 lutego 2017

TORT Z KREMEM KAWOWYM I WIŚNIAMI

Uwielbiam smak kawy, a tym samym ciasta połączone z jej smakiem. Dziś tort z kremem kawowym oraz warstwą wiśniową. Pychota :)

PRZEPIS NA BISZKOPT

BISZKOPT TRADYCYJNY

PRZEPIS NA KREM


  • 260 g śmietany 36% ( u mnie zawsze Piątnica)
  • 42 g cukru pudru
  • 2 serki mascarpone ( u mnie zawsze Piątnica)
  • 1 espresso ( możemy je zastąpić kawą rozpuszczalną) 


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

W misie miksera umieszczamy śmietanę i zaczynamy ubijać. Po chwili dosypujemy cukier puder i ubijamy na sztywno. Wyłączamy dodajemy serek mascarpone i delikatnie mieszamy. Gdy już otrzymamy jednolitą konsystencję dodajemy espresso i znowu mieszamy. 

PRZYGOTOWANIE TORTU

Gotowy biszkopt kroimy na 3 części. Dolną nasączamy, układamy wiśnie i cienką warstwę kremu. Znowu biszkopt, nasączenie i teraz już sam krem. Trzecia warstwa identycznie :). Sposób wykończenia dowolny :) - u mnie masa cukrowa :)

Ja używam wiśni, które co roku gotuje moja mama :)
Biszkopt nasączam wodą z cytryną, cukrem i odrobiną 
spirytusu :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz